1. Estás en:
  2. La Filmoteca / Programació / Cicles

Ciclos programados

 

València

  • icono del ciclo CRIMS I OMBRES: EL CINEMA NEGRE CLÀSSIC

    del 30 de maig de 2017 al 31 de gener de 2020

    CRIMS I OMBRES: EL CINEMA NEGRE CLÀSSIC

    Amb el títol Crims i ombres, La Filmoteca presenta un àmplia retrospectiva sobre el cinema negre del període clàssic, en el qual es concentren les manifestacions més canòniques del gènere.

  • icono del ciclo L'ALIMENTACIÓ SOSTENIBLE EN EL CINEMA

    del 10 de maig al 29 de desembre de 2019

    L'ALIMENTACIÓ SOSTENIBLE EN EL CINEMA

    Amb motiu de la futura obertura a València del Centre Mundial per a la Alimentació Urbana Sostenible, programem un cicle de pel·lícules que, des de diversos enfocaments, ens fan més conscients de fins a quin punt la idea que ”allò personal és polític” s'estén també a la nostra manera de comprar, consumir i cuinar el que mengem. Les pel·lícules del cicle parlen de salut, però també de consum responsable, del retorn als cultius autòctons i a la cuina tradicional com a pràctiques respectuoses amb el medi ambient i amb les persones. I ho fan des de punts geogràfics diversos, perquè consumir productes locals és una tendència global en auge enfront de la indústria alimentària majoritària.

  • icono del ciclo LES ARTS A LA FILMOTECA

    del 20 de setembre de 2019 al 10 de maig de 2020

    LES ARTS A LA FILMOTECA

    La Filmoteca inaugura un projecte de col·laboració amb el Palau de les Arts Reina Sofía, en el qual, entre setembre i maig del 2010, projectarà sis pel·lícules, cadascuna de les quals estableix connexions, no sempre evidents i només a vegades argumentals, amb un dels espectacles programats per Les Arts en la temporada 2019-2020.

  • icono del ciclo ROBERTO GAVALDÓN, MESTRE DEL MELODRAMA MEXICÀ

    del 08 d' octubre al 21 de novembre de 2019

    ROBERTO GAVALDÓN, MESTRE DEL MELODRAMA MEXICÀ

    Roberto Gavaldón és considerat un dels directors més importants del cinema mexicà dels anys cinquanta i seixanta.

  • icono del ciclo R. W. FASSBINDER, AMOR I RÀBIA

    del 11 d'octubre de 2019 al 28 de juny de 2020

    R. W. FASSBINDER, AMOR I RÀBIA

    Com cada temporada, La Filmoteca programa un cicle en col·laboració amb Donostia Kultura i la Filmoteca Vasca. En aquesta ocasió, i gràcies també a la Rainer Werner Fassbinder Foundation, presentem una extensa retrospectiva de l'obra del cineasta alemany, un dels autors més lúcids i incisius dels anomenats “nous cinemes” i, en general, de la història del seté art. El present cicle ofereix la possibilitat de (re)descobrir unes pel·lícules que amb freqüència giren al voltant de les relacions de poder i a la discriminació sexual i de classe. Films amb un discurs demolidor que continua plenament vigent, com és el cas de RODOS NOS LLAMAMOS ALI, que interpel·la al públic de l'Europa de hui amb la mateixa força que el va fer en el seu moment.

  • icono del ciclo ELS DOCUMENTALS DE LA ITÀLIA FEIXISTA SOBRE LA GUERRA CIVIL ESPANYOLA

    del 06 al 19 de novembre de 2019

    ELS DOCUMENTALS DE LA ITÀLIA FEIXISTA SOBRE LA GUERRA CIVIL ESPANYOLA

    Cicle de cinema emmarcat en el projecte "Imágenes para la memoria. Iconografía fascista y Guerra Civil Española (2016-2019)", comissariat per Daniela Aronica i organitzat pel CSCI/IM i l'Istituto Luce Cinecittà amb la col·laboració del Bundesarchiv Filmarchiv i la Filmoteca Española.

  • icono del ciclo DOCSVALÈNCIA 2019

    del 12 al 15 de novembre de 2019

    DOCSVALÈNCIA 2019

    El festival que porta a la nostra ciutat el millor del cinema de no ficció celebra la seua tercera edició del 7 al 16 de novembre. La Filmoteca acollirà la secció Mirades, en la qual podran veure's els documentals valencians seleccionats, presentats per les seues directores i directors. Una cita ineludible amb documentalistes de prestigi i talents emergents.

  • icono del ciclo NETFLIX EN PANTALLA GRAN

    del 16 al 17 de novembre de 2019

    NETFLIX EN PANTALLA GRAN

    Gràcies a la col·laboració de Netflix, AL OTRO LADO DEL VIENTO, pel·lícula pòstuma del mestre Orson Welles, podrà veure's a València en pantalla gran. Es tracta d'un projecte que Welles va iniciar en els anys 70, després de tornar a Hollywood del seu “exili” europeu, i del qual només va arribar a muntar quaranta minuts després que la muntadora inicial, Marie-Sophie Dubus, deixara l'equip i que sorgiren diversos problemes legals relacionats amb els canvis polítics a Iran, país que coproduïa el film. Després de la mort del cineasta, i de diversos intents de recuperar el projecte, ha sigut, paradoxalment, Netflix qui ha finançat la reconstrucció de la pel·lícula a càrrec d'un equip encapçalat per Peter Bogdanovich, a partir de les notes de Welles. El resultat ha provocat una interessant polèmica al voltant de l'autoria del film, en el qual s'han introduït alguns elements que no es corresponen amb l'estil del director de CIUDADANO KANE, el talent del qual, no obstant això, batega en les imatges d'una pel·lícula maleïda que, precisament, compta la història d'una altra pel·lícula impossible d'acabar.

  • icono del ciclo GUERRA DE SEXES?

    del 20 al 21 de novembre de 2019

    GUERRA DE SEXES? "SUCEDIÓ UNA NOCHE"

    Sessió especial organitzada amb motiu de les XVIII Jornades de l'Escuela Lacaniana de Psicoánalisis:

    «La discordia entre los sexos a la luz del psicoanálisis».

  • del 22 al 28 de novembre de 2019

    LA CABINA. XII FESTIVAL INTERNACIONAL DE MIGMETRATGES DE VALÈNCIA

  • del 29 al 30 de novembre de 2019

    NETFLIX EN PANTALLA GRAN: "ROMA"

  • del 30 de novembre de 2019 al 04 de gener de 2020

    MENUDA FILMO + MENUDA FILMO NADAL

  • 21 de desembre de 2019

    EL DIA MÉS CURT 2019

Castelló

  • icono del ciclo NOU CINEMA

    del 14 de setembre al 08 de desembre de 2019

    NOU CINEMA

    La Filmoteca i l'UJI continuen mostrant algunes de les pel·lícules més interessants del panorama actual. Són films que, a causa d'un mercat cinematogràfic que preval un altre tipus d'obres, no troben pantalles a les sales de cinema malgrat la seua qualitat i haver sigut premiades en festivals. La selecció inclou pel·lícules turques, xineses, franceses, espanyoles, documentals, cinema intimista, surrealisme i estètiques i estils diferents. Totes elles tenen una gran personalitat i un marcat caràcter autoral.

  • icono del ciclo EN PANTALLA GRAN: RECORDANT A BERTOLUCCI

    del 21 de setembre al 15 de desembre de 2019

    EN PANTALLA GRAN: RECORDANT A BERTOLUCCI

    Selecció de films de Bernardo Bertolucci, un dels grans noms de la modernitat cinematogràfica, la filmografia del qual va passar de la identitat nacional i el caràcter fortament autoral de les seues primeres pel·lícules, com Partner o El último tango en París, a una globalització progressiva en obres com El último emperador (guanyadora de nou premis Oscar), El cielo protector, Pequeño Buda o Asediada.

  • icono del ciclo MENUDA FILMO

    del 06 d' octubre al 01 de desembre de 2019

    MENUDA FILMO

    L'última pel·lícula protagonitzada per l'entranyable personatge del rodamón Charlot, que es proyectarà el pròxim dia 6 d’octubre en el cicle Menuda Filmo, és una divertidíssima crítica a la deshumanització que implica l'organització capitalista del treball. Rodada quan el cinema sonor ja estava plenament implantat, Chaplin -infatigable defensor del mut- introdueix simplement algunes veus que s’ escolten a través de diferents aparells i una cançó en un llenguatge inventat. Tota una lliçó de posada en escena.

    La tècnica d'animació més innovadora de Pixar es bolca en la celebració mexicana i el seu tribut al regne de l'invisible -el Dia dels Morts -, en un preciós argument que honra la memòria dels sers estimats amb un colorit espectacular i gran sentit de l'humor. La música, omnipresent durant tota la pel·lícula, ofereix números musicals visualment extraordinaris que remeten a la tradició musical mexicana.

    I per concloure l’any el públic infantil de Menuda Filmo podrà gaudir, en pantalla gran, d’una pel·lícula considerada com una de les millors de l’animació de tots els temps. MI VECINO TOTORO és una obra destacada dins de la filmografia de Hayao Miyazaki, mestre de l'anime, fundador de l'estudi Ghibli, i també director de joies com EL VIAJE DE CHIHIRO, LA PRINCESA MONONOKE o EL CASTILLO AMBULANTE. TOTORO, com la resta de les seues pel·lícules, proposa una relació respectuosa i poètica entre l'ésser humà i la natura, al mateix temps que desplega un univers fantàstic ocult en els espais quotidians. Trenta anys després de la seua estrena, continua sent un estímul per a la imaginació dels més menuts... i permetent una recuperació transitòria de la mirada infantil per part del públic adult.

  • icono del ciclo TOP MIZOGUCHI

    del 16 d' octubre al 11 de desembre de 2019

    TOP MIZOGUCHI

    Les pel·lícules d’ aquest cicle estan dirigides per Kenji Mizoguchi en els anys 50, l'últim període de la seua brillant carrera. Una dècada en què el cinema japonés va posar el focus en el cinema històric. Mizoguchi no va ser una excepció, com mostren quatre dels títols programats, que es compten entre els millors de la seua filmografia: EL INTENDENTE SANSHO, CUENTOS DE LA LUNA PÁLIDA, LOS AMANTES CRUCIFICADOS (ambientats al Japó feudal) i LA EMPERATRIZ YANG KWEI-FEI, situada a la Xina del segle VIII. D'altra banda, LA MUJER CRUCIFICADA i LA CALLE DE LA VERGÜENZA són dos dels lúcids retrats que Mizoguchi, cineasta que sempre va destacar per prioritzar el protagonisme femení, va realitzar del món de la prostitució i les geishes. El present cicle suposa una oportunitat única per a gaudir d'aquests títols imprescindibles del cinema en noves còpies digitals. En el cas d’EL INTENDENTE SANSHO, CUENTOS DE LA LUNA PÁLIDA i LOS AMANTES CRUCIFICADOS, tres de les seues obres mestres, aquestes còpies són el fruit d'una minuciosa restauració finançada, entre altres institucions, per The Film Foundation, la companyia de conservació fílmica de Martin Scorsese.

Alacant

  • icono del ciclo LES MILLORS PEL·LÍCULES DE 2018

    del 26 de setembre al 12 de desembre de 2019

    LES MILLORS PEL·LÍCULES DE 2018

    Continuem repassant el millor del 2018, amb tres pel·lícules multipremiades i de marcat caràcter autoral, procedents de tres cinematografies diferents (els EUA, Itàlia i el Japó). Encara que molt diferents entre si, coincideixen, no obstant això, a plantejar històries i discursos en torn de la dificultat d'exercir el bé en el món actual. Paul Schrader va sorprendre amb El reverendo, nova volta de rosca a algunes dels seus temes favorits, com el pecat, la redempció i la cerca de Déu. Per la seua part, en Un asunto de familia Kore-eda va tornar a oferir-nos una perspicaç mirada sobre la institució familiar, mentre Alice Rohrwacher va realitzar amb Lazzaro felice una de les obres més sorprenents de l'any.

  • icono del ciclo ALACANT 2019: CAPITAL DE LA MEMÒRIA

    del 03 d' octubre al 21 de novembre de 2019

    ALACANT 2019: CAPITAL DE LA MEMÒRIA

    Alacant ha sigut nomenada en 2019 Capital de la Memòria i, continuant el cicle ja iniciat fa uns mesos, la nova programació ofereix dues sessions amb documentals que rescaten la memòria històrica i les conseqüències de la Guerra Civil i la dictadura franquista. L'animació permet contar en 30 años de oscuridad la vida real d'un home que va romandre dècades tancat en un forat a la seua casa. Per la seua part, Des d'un lloc on mai no passa res reflexiona, des del present i l'absència, sobre el destí en l'exili dels membres de l'últim govern de la República i els dirigents del PCE. I Helia desgrana la història d'una de les supervivents del bombardeig d'Alacant, rescatada pel Stanbrook.

  • icono del ciclo CLÀSSICS FILMOTECA: INGMAR BERGMAN III

    del 31 d' octubre al 19 de desembre de 2019

    CLÀSSICS FILMOTECA: INGMAR BERGMAN III

    Tercera part del cicle dedicat a Ingmar Bergman amb tres grans obres del anys seixanta, totes elles al voltant de la identitat i la incomunicació. En el pla estétic mostren una enlluernant fotografia en B/N, un marcat treball de depuració visual i certs trets surrealistes.

    “No vull produir una obra d'art en la qual el públic puga asseure's i succionar estèticament… Vull donar-los un colp en l'espina dorsal, cremar la seua indiferència, sobresaltar-los fins a acabar amb la seua autocomplaença.” Ingmar Bergman

    «Bergman tenia una forma molt astuta de fer-nos partícips del que ocorria en pantalla, i això és el que més m’impressiona. Tenia aqueixa saviesa i aqueixa habilitat per presentar-nos temes filosòfics i existencials en un format popular. El seu talent per embolcar-nos en les seues històries era absolutament únic». Lars von Trier.

AGENDA DE ACTUALIDAD Y PROGRAMACIÓN

  • Curts Comunitat Valenciana 2019
  • BÀSICS FILMOTECA 2019
  • Registre telemàtic
  • Instruccions tramitació Telemàtica
  • Restauracions IVAC
  • Imatges per rescatar
  • Catàleg de la Filmoteca
  • FestiMapp
  • EFG 1914
  • CulturArts IVAC recupera els teus records
  • Berlanga Film Museum
  • Taller estándares metadata
  • EDCINE
<
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Audiovisuals i Cinematografia

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Tel. 963 539 300
audiovisual_ivc@gva.es

Nota legal

Contacto express





Acepto las condiciones y la
política de privacidad