1. Estás en:
  2. La Filmoteca / Programació / Cicles

Ciclos programados

pdf
 

València

  • icono del ciclo CRIMS I OMBRES: EL CINEMA NEGRE CLÀSSIC

    del 30 de maig de 2017 al 29 de desembre de 2018

    CRIMS I OMBRES: EL CINEMA NEGRE CLÀSSIC

    Amb el títol Crims i ombres, La Filmoteca presenta un àmplia retrospectiva sobre el cinema negre del període clàssic, en el qual es concentren les manifestacions més canòniques del gènere.

  • icono del ciclo FUTUR(S) IMPERFECTE(S): DISTOPIA I CINEMA

    del 10 de novembre de 2017 al 30 de juny de 2018

    FUTUR(S) IMPERFECTE(S): DISTOPIA I CINEMA

    Un any més, La Filmoteca col·labora amb Donostia Kultura en la programació d'una àmplia retrospectiva que s'estendrà fins al mes de juny i que en aquesta ocasió està dedicada a la nodrida representació de mons distòpics que el cinema ha oferit al llarg de la seua història.

  • icono del ciclo FORD vs HAWKS

    del 09 de desembre de 2017 al 15 de juliol de 2018

    FORD vs HAWKS

    En la programació de la Filmoteca és l'hora dels clàssics (mai està de més tornar sobre ells). Sota el títol Ford versus Hawks presentem, en col·laboració amb la Filmoteca de Catalunya, una selecció de títols mitjançant la qual es pretén destacar la seua aportació creativa a la història del cinema.

  • icono del ciclo BÀSICS FILMOTECA</p>
<p>DEL KINETOSCOPI A L'SMARTPHONE: CINEMA I TECNOLOGIA

    del 11 de gener al 10 de juny de 2018

    BÀSICS FILMOTECA

    DEL KINETOSCOPI A L'SMARTPHONE: CINEMA I TECNOLOGIA

    El projecte “Bàsics Filmoteca”, creat en 2010 amb l'objectiu de fomentar la pedagogia i reflexió sobre diversos aspectes de la història del cinema, assoleix la seua setena edició amb la col·laboració, un any més, de la revista Caimán Cuadernos de Cine. En aquesta ocasió, i a través de més d'una vintena de títols, hem volgut posar el focus en l'evolució tecnològica del cinema, des dels seus orígens –com a invenció fruit de l'avanç tècnic i científic derivat de la Revolució industrial– fins a l'actualitat, en plena era digital.

  • icono del ciclo PREMI DOCMA

    del 25 al 29 de maig de 2018

    PREMI DOCMA

    La Filmoteca projecta els dos documentals guanyadors del premi atorgat per DOCMA (Asociación de Cine Documental) en la passada edició del Festival Alcances. El curtmetratge EL BECERRO PINTADO es la peça central del tríptic audiovisual "Arqueo(tri)logía", en la qual el director canari David Pantaleón es pregunta si, como en l’Antic Testament, seguim cecs, adorant vedells daurats. CONVERSO és un documental mogut pels afectes i una extrema honestedat; David Arratibel, el seu director, estructura de manera molt intel·ligent la indagació que mamprén per a comprendre els canvis esdevinguts en el seu àmbit més proper.

    Arratibel, guanyador del premi a la millor direcció de documental al Festival de Màlaga, presentarà la pel·lícula en La Filmoteca junt amb Rocío cabrera, presidenta de DOCMA, una associació formada fundamentalment per documentalistes però també per estudiosos, docents i amants del gènere.

  • icono del ciclo MOSTRA LA PLOMA

    del 31 de maig al 09 de juny de 2018

    MOSTRA LA PLOMA

    En la seua quarta edició, La Filmoteca àmplia la col·laboració amb Mostra la Ploma, festival internacional de cinema i cultura per la diversitat sexual, de gènere i familiar organitzat per Lambda, col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals, com a complement cultural a la celebració de l'Orgull 2018 de València. A més de la sessió inaugural, acollim la secció no competitiva Panorama, composta per sis llargmetratges de ficció recents sobre temàtica LGTBIQ. Gràcies a açò, s'estrenen a València la suggeridora CUATRO DÍAS, CUATRO NOCHES o sorpreses de la temporada de com LES GARÇONS SAUVAGES, la pertorbadora AS BOAS MANEIRAS, i la lúcida i radical I AM TRULY A DROP OF SUN ON EARTH. Les seccions competitives de Mostra la PLoma –curts documentals i de ficció i llargs documentals– podran veure's als cinemes Albatexas del 3 al 7 de juny.

  • icono del ciclo MENUDA FILMO:

    del 02 al 03 de juny de 2018

    MENUDA FILMO: "TIEMPOS MODERNOS"

  • icono del ciclo TOUR D'A

    del 13 al 21 de juny de 2018

    TOUR D'A

    De la mà del D’A Film Festival de Barcelona, La Filmoteca estrena a València dues de les pel·lícules italianes més interessants de 2017, un bon any per al cinema del país transalpí, que apunta al sorgiment del que podríem anomenar un “nou neorealisme”. Tots dos films, que van ser seleccionats pel festival de Cannes, estan bastant més a prop dels ravals perifèrics poblats de perdedors de Pasolini o Rossellini que dels barrocs retrats burgesos de Sorrentino. El segon treball de Carpignano, A CIAMBRA, va més enllà del coming of age a l'ús; és un fascinant retrat de l'adolescència que subratlla la sensibilitat d'un director que és capaç de transformar l'observació en una obra d'art. De Paolis, per la seua banda, debuta en el llarg amb CORAZÓN PURO, una història d'amor honesta, crua i emotiva.

Castelló

  • icono del ciclo MENUDA FILMO

    del 01 d' abril al 03 de juny de 2018

    MENUDA FILMO

    La programació de Menuda Filmo ofereix un clàssic de sempre, un altre contemporani i una de les millors cintes d'animació dels últims anys. Un conjunt divers tant cronològica com estèticament, que inclou el nonsense i l'humor absurd dels germans Marx, mostrat en tota la seua esplendor en Los hermanos Marx en el Oeste, l'expressionisme poètic que Tim Burton desplega en Eduardo Manostijeras, i la fantasia desbordant dels estudis d'animació Laika a través de Kubo y la dos cuerdas mágicas.

  • icono del ciclo EN PANTALLA GRAN: WOODY ALLEN 2

    del 14 d' abril al 10 de juny de 2018

    EN PANTALLA GRAN: WOODY ALLEN 2

    La programació que ofereixen la Filmoteca de València i la Universitat Jaume I continua amb el cicle dedicat a Woody Allen, centrat en aquesta ocasió en el període 1986-1990. És un moment de gran creativitat i maduresa del cineasta i en el qual ofereix algunes de les seues obres majors, amb almenys dues obres mestres, Hannah y sus hermanas i Delictos y faltas, i una de les pel·lícules més volgudes pel públic, Dias de radio. Per la seua banda, Alice i Una altra dona són sengles retrats complexos i molt matisats de dues dones de vides aparentment reeixides que acaben havent de replantejar-se la seua realitat. En aquests cinc films trobem les preocupacions centrals del cineasta neoyorkino: les relacions sentimentals, el pes de la responsabilitat i la culpa, la psicoanàlisi, la infància o la família.

  • icono del ciclo NOU CINEMA

    del 21 d' abril al 03 de juny de 2018

    NOU CINEMA

    La Filmoteca i la Universitat Jaume I porten a Castelló algunes pel·lícules recents que, més enllà d’allò que anomenem producció comercial, mostren la diversitat de narratives i estètiques que conformen el cinema actual. L’actor John Carroll Lynch ha dirigit la seua opera prima, Lucky, una reflexió sobre la mort a partir de la història d’un ateu que cerca l’espiritualitat. Es tracta de l’última pel·lícula de Harry Dean Stanton, i s’ha vist convertida, després de la seua mort, en un autèntic testament vital. Per la seua banda, Marc Recha continua amb La vida lliure el seu cinema d'aparença senzilla, però d'enorme riquesa narrativa i sensorial i múltiples significats, on la natura i la seua relació amb el ser humà ocupen un lloc central. La fàbrica de nada arriba a Castelló després de guanyar diversos premis en festivals internacionals com Cannes, Torino o Gijón. Barrejant realitat, la de la precarietat laboral, i ficció, el génere musical, Pedro Pinho aconsegueix una inusual i arriscada pel·lícula en la qual conviuen la denúncia social, el neorealisme, el documental i el cinema musical i que resulta un perfecte exemple de allò que hui podem anomenar nou cinema. I des d’un punt de vista tècnic i encara que utilitze procediments ja provats en la història del cinema, com ara la rotoscòpia o el pintar directament sobre el cel·luloide, Loving Vincent resulta una experiència nova. D’esta forma, aconsegueix traduir a imatge cinematogràfica l’obra de Van Gogh i convertir la pantalla en un autèntic quadre en moviment.

Alacant

  • icono del ciclo LES MILLORS PEL·LÍCULES DE 2017

    del 19 d' abril al 12 de juliol de 2018

    LES MILLORS PEL·LÍCULES DE 2017

    Tres produccions americanes que han aconseguit el favor de la crítica i molts premis internacionals, i un documental francés que celebra la invenció del cinema conformen la selecció. Dos d'elles, Detroit, amb l'habitual estil sec i de reportatge de Kathryn Bigelow, i Loving, amb el classicisme que caracteritza a Jeff Nichols, revisen episodis de la història recent d'Estats Units amb ressons evidents en la situació actual, per a denunciar el racisme i la discriminació de la població afroamericana. Manchester by the sea ens porta un drama dolorós en to contingut i subtil. Juntament amb Loving, conté algunes de les millors interpretacions que s'han pogut veure en la pantalla recentment.

  • icono del ciclo ESTRENES

    del 10 de maig al 05 de juliol de 2018

    ESTRENES

    El cicle que porta a Alacant pel·lícules actuals no estrenades en sales comercials presenta en aquesta ocasió tres obres que coincideixen en presentar mirades sobre dones joves que han d'enfrontar-se al repte de madurar en una societat de consum on preval l'aparença. El nihilisme, l'hedonisme o el món sobrenatural apareixen com a refugis davant la dificultat de construir una identitat i trobar un lloc sota el sol. La joventut i l'audàcia de les directores de les amigues d'Àgata, la singularitat d'un director imprescindible com Olivier Assayas i l'inconformisme d'Andrea Arnold són algunes de les coses que es perden en un sistema comercial de distribució cinematogràfica que les deixa al marge.

  • icono del ciclo CLÀSSICS FILMOTECA: CINEMA NEGRE III

    del 24 de maig al 19 de juliol de 2018

    CLÀSSICS FILMOTECA: CINEMA NEGRE III

    Continua el cicle dedicat als clàssics del cinema negre amb la seua ambivalència moral i la seua visió fosca de la societat. Dues obres en color, Sábado trágico i la pel·lícula de culte Que el cielo la juzgue, demostren que el gènere és molt ric i adaptable i va molt més enllà de les característiques visuals. O de la típica ambientació urbana: una afable casa en un llac o un poble xicotet també poden albergar el crim i la violència. També el dur detectiu muta en fred i despietat amb Mike Hammer, la creació de Mickey Spillane, en El beso de la muerte, la seua segona aparició en la pantalla. I el món de la boxa de Cuerpo y alma serveix per a mostrar l'explotació i la violència que conté el somni americà.

AGENDA DE ACTUALIDAD Y PROGRAMACIÓN

  • Dona't d'alta com usuari
  • Registre telemàtic
  • Instruccions tramatació Telemàtica
  • Curts20'18''
  • Básics Filmoteca 2018
  • Catàleg de la Filmoteca
  • Restauracions IVAC
  • FestiMapp
  • Imatges per rescatar
  • EFG 1914
  • CulturArts IVAC recupera els teus records
  • Berlanga Film Museum
  • Taller estándares metadata
  • EDCINE
<
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Audiovisuals i Cinematografia

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Tel. 963 539 300
audiovisual_ivc@gva.es

Nota legal

Contacto express





Acepto las condiciones y la
política de privacidad