1. Estás en:
  2. La Filmoteca / Programació / Cicles

Ciclos programados

pdf
 

València

  • icono del ciclo CRIMS I OMBRES: EL CINEMA NEGRE CLÀSSIC

    del 30 de maig de 2017 al 27 de maig de 2018

    CRIMS I OMBRES: EL CINEMA NEGRE CLÀSSIC

    Amb el títol Crims i ombres, La Filmoteca presenta un àmplia retrospectiva sobre el cinema negre del període clàssic, en el qual es concentren les manifestacions més canòniques del gènere.

  • icono del ciclo FUTUR(S) IMPERFECTE(S): DISTOPIA I CINEMA

    del 10 de novembre de 2017 al 30 de juny de 2018

    FUTUR(S) IMPERFECTE(S): DISTOPIA I CINEMA

    Un any més, La Filmoteca col·labora amb Donostia Kultura en la programació d'una àmplia retrospectiva que s'estendrà fins al mes de juny i que en aquesta ocasió està dedicada a la nodrida representació de mons distòpics que el cinema ha oferit al llarg de la seua història.

  • icono del ciclo MATERIAL DE SOMNIS: 30 ANYS DE LA FILMOTECA

    del 29 de novembre de 2017 al 28 de febrer de 2018

    MATERIAL DE SOMNIS: 30 ANYS DE LA FILMOTECA

    Amb motiu de la celebració del seu 30 aniversari, la Filmoteca ha elaborat un cicle integrat per fons del seu arxiu fílmic acuradament escollits.

  • icono del ciclo FORD vs HAWKS

    del 09 de desembre de 2017 al 29 d'abril de 2018

    FORD vs HAWKS

    En la programació de la Filmoteca és l'hora dels clàssics (mai està de més tornar sobre ells). Sota el títol Ford versus Hawks presentem, en col·laboració amb la Filmoteca de Catalunya, una selecció de títols mitjançant la qual es pretén destacar la seua aportació creativa a la història del cinema.

  • icono del ciclo BÀSICS FILMOTECA</p>
<p>DEL KINETOSCOPI A L'SMARTPHONE: CINEMA I TECNOLOGIA

    del 11 de gener al 10 de juny de 2018

    BÀSICS FILMOTECA

    DEL KINETOSCOPI A L'SMARTPHONE: CINEMA I TECNOLOGIA

    El projecte “Bàsics Filmoteca”, creat en 2010 amb l'objectiu de fomentar la pedagogia i reflexió sobre diversos aspectes de la història del cinema, assoleix la seua setena edició amb la col·laboració, un any més, de la revista Caimán Cuadernos de Cine. En aquesta ocasió, i a través de més d'una vintena de títols, hem volgut posar el focus en l'evolució tecnològica del cinema, des dels seus orígens –com a invenció fruit de l'avanç tècnic i científic derivat de la Revolució industrial– fins a l'actualitat, en plena era digital.

  • icono del ciclo IKARIE XB 1 I LA SEUA HERÈNCIA EN LA CIÈNCIA-FICCIÓ

    del 07 al 25 de febrer de 2018

    IKARIE XB 1 I LA SEUA HERÈNCIA EN LA CIÈNCIA-FICCIÓ

    La Filmoteca programa, per primera vegada a València, la pel·lícula txecoslovaca IKARIE XB 1, títol de culte, clau en la història de la ciència-ficció, restaurada recentment pel National Film Archive de Praga i presentada en la secció Cannes Classics del Festival de Cannes de 2016. És una de les pel·lícules més importants del director txec Jindřich Polák, inspirada en la novel·la de Stanislaw Lem “El núvol de Magallanes”, escrita en 1955. IKARIE XB 1 barreja ciència-ficció, thriller i drama romàntic i destaca pel seu espectacular disseny de producció (els interminables passadissos de la nau, el vestuari espacial ultramodern…) i els seus efectes especials. La seua influència ha marcat la ciència-ficció contemporània; 2001: UNA ODISSEA DE L'ESPAI, SOLARIS, la saga STAR TREK, INSTERSTELLAR… són hereves D’IKARIE XB 1. També les imprescindibles EL PLANETA DE LOS SIMIOS i ALIEN, EL OCTAVO PASAJERO, que podran veure's aquest mes junt amb el film de Polák.

  • icono del ciclo LLUNY DE LES LLEIS. EL CINEMA DE MARGARIDA CORDEIRO I ANTÓNIO REIS

    del 20 de febrer al 02 de mar de 2018

    LLUNY DE LES LLEIS. EL CINEMA DE MARGARIDA CORDEIRO I ANTÓNIO REIS

    Tras el ciclo dedicado a Straub y Huillet, La Filmoteca acoge otro acontecimiento cinéfilo de primer orden: la retrospectiva dedicada a otra excepcional pareja creativa, la formada por António Reis y Margarida Cordeiro, responsables de una filmografía “breve y radical, lírica y popular”. El ciclo, comisariado por Manuel Asín para el Festival de Cine Europeo de Sevilla (SEFF), se ha programado también en el Museo Reina Sofía y el Centro Galego de Artes da Imaxe.

  • icono del ciclo VALIE EXPORT: EL COS COM A ARMA

    del 27 de febrer al 07 de mar de 2018

    VALIE EXPORT: EL COS COM A ARMA

    Artista multimèdia, performer, cineasta, sempre feminista i provocadora, l'obra de VALIE EXPORT desafia el bon gust i la comoditat del públic. Com altres dones artistes en els anys d'eclosió de la segona onada del feminisme, utilitza el seu cos com a arma d'expressió i de denúncia. En 1967 va canviar el seu nom per VALIE EXPORT: “no volia tenir el nom del meu pare, no volia tenir el nom del meu marit, volia tenir el meu propi nom”. I així sorgeix VALIE EXPORT, unint el seu malnom i el nom d'una marca de cigarrets que fumaven principalment els homes. Aquesta acció ens parla d'una de les seues principals preocupacions, la identitat femenina en una societat patriarcal i capitalista, desenvolupada a través de la seua obra artística i cinematogràfica.

  • icono del ciclo MENUDA FILMO:

    del 03 al 04 de mar de 2018

    MENUDA FILMO: "AVES DE PASO"

    En les dues sessions de Menuda Filmo del primer cap de setmana de març està programada la pel·lícula franco-belga AVES DE PASO, premiada amb el Giraldillo Junior del Festival de Cinema Europeu de Sevilla, entre d’altres festivals. Es tracta d'un relat iniciàtic que amaga, sota una aparent simplicitat, una bella paleta d'emocions i de temes: l'amistat, la sobreprotecció dels pares, la discapacitat, la superació dels límits, la necessitat de llibertat i d'autonomia dels xiquets i les xiquetes, la busca de l'espai propi i la capacitat de valorar les xicotetes coses.

Castelló

  • icono del ciclo NOU CINEMA

    del 13 de gener al 08 d'abril de 2018

    NOU CINEMA

    El cicle Nou Cinema que s'exhibeix al Paraninf de la Universitat Jaume I inclou cinc pel·lícules que mostren la diversitat del cinema europeu, no sols per les diferents procedències geogràfiques (Hongria, Rússia, Espanya, Suècia, Regne Unit), sinó sobre tot per la varietat dels temes tractats i de les propostes estètiques, que van del realisme a la sàtira passant pel surrealisme. Coincideixen en el fet d’haver estat premiades en certàmens internacionals. Però hi ha una coincidència més important i és que totes ens ofereixen mirades crítiques sobre el món actual. O més bé, sobre els mons, perquè hi ha molts diferents. Alguns locals i específics, com el món rural de Tierra de Dios, la regió marcada per la violència de Demasiado cerca o l’univers abstret i elitista de l’art contemporani en The Square. Altres són generals i els compartim: el dels somnis i la necessitat d’estimar en En cuerpo y alma, o el territori de la malaltia i la mort en Morir.

  • icono del ciclo CINEMA INÈDIT

    del 17 de gener al 21 de febrer de 2018

    CINEMA INÈDIT

    La Filmoteca i el Teatre del Raval programen aquesta hivern el cicle Cinema inèdit, que ofereix la possibilitat de gaudir de bones pel·lícules que no arriben a les sales i no poden ser vistes pel públic, malgrat la seua rellevància, ja que el mercat cinematogràfic està copat per un determinat model de cinema comercial en el qual no encaixen. On sí han trobat ressó i s'ha reconegut la seua qualitat és en festivals internacionals i en el terreny de la crítica, on la seua condició perifèrica o la seua aposta estètica i narrativa no suposen un problema, al contrari que en el cas dels circuits comercials de distribució i exhibició.

  • icono del ciclo EN PANTALLA GRAN: EL PRIMER WOODY ALLEN

    del 20 de gener al 01 d'abril de 2018

    EN PANTALLA GRAN: EL PRIMER WOODY ALLEN

    El cicle En pantalla gran que programa la Filmoteca en el Paraninf de la Universitat Jaume I està dedicat a Woody Allen. Després d'una primera etapa centrada en una comicitat tradicional pròpia del slapstick i el cinema dels germans Marx, amb Annie Hall (1977) Woody Allen inicia un canvi que es verifica amb Manhattan, considerada una obra mestra de la història del cinema. La pel·lícula ofereix una simbiosi entre la tradició de la comèdia clàssica americana i una modernitat amb arrels en el cinema europeu que tant admira el director novaiorqués. A Manhattan, a més, es plantegen els temes que tantes vegades trobarem en la seua obra: les relacions de parella, la psicoanàlisi, el sexe i la ciutat de Nova York.

  • icono del ciclo CURTS COMUNITAT VALENCIANA 2017

    21 de mar de 2018

    CURTS COMUNITAT VALENCIANA 2017

    La Filmoteca programa en el Paraninf de la Universitat Jaume I una selecció dels millors curts fets en la Comunitat Valenciana. Com tots els anys, l'Institut Valencià de Cultura ha seleccionat deu curtmetratges valencians per al catàleg en DVD del programa 'Curts 2017', un projecte destinat a promocionar i donar a conèixer la producció anual del curtmetratge valencià en festivals nacionals i internacionals, així com en la indústria audiovisual. La sel·lecció inclou tres obres de ficció, que són El vestido, Primeros días i Bienvenido a casa; tres d’animació, amb The Stunt Manual, The Neverending Wall i El invernadero; els documentals Life in Boxes i The Fourth Kingdom, nominat al Goya al Millor Curt Documental, a més del documental d’animació Marhaba (Hello).

Alacant

  • icono del ciclo LES MILLORS PEL·LÍCULES DE 2017

    del 11 de gener al 22 de mar de 2018

    LES MILLORS PEL·LÍCULES DE 2017

    Entre les millors pel·lícules de l'any s'han triat per a l'ocasió els dos films més premiats en els Oscar 2017, La La Land i Moonligth, a més de Frantz, una de les grans obres del francès François Ozon, qui planteja un reflexió sobre la culpa i el perdó. Les dues produccions americanes són molt diferents entre si, encara que coincideixen en la seua singularitat i en la manera en què es desvien de la producció majoritària de la indústria de Hollywood. Açò és així fins i tot en el cas de La La Land, que, adscrivint-se al gènere musical i al concepte de cinema espectacle, acaba oferint una mirada sorprenentment malenconiosa i poc complaent. Moonlight es projectarà amb subtítols en valencià.

  • icono del ciclo CLÀSSICS FILMOTECA. CINEMA NEGRE II

    del 18 de gener al 05 d'abril de 2018

    CLÀSSICS FILMOTECA. CINEMA NEGRE II

    El cicle dedicat als clàssics contínua en 2018 amb les sessions centrades en el cinema negre, a través de quatre grans clàssics del Hollywood dels anys quaranta. Les pel·lícules seleccionades, per les quals circulen dones fatals, durs detectius, antiherois, delinqüents salvatges i assassins psicòpates, són perfectes exemples del pessimisme fatalista que caracteritza al gènere i de la seua visió crítica i cínica d'una societat violenta i corrupta. Així mateix, mantenen les característiques narratives i estètiques associades al cinema negre: ambientació urbana i nocturna, fotografia expressionista presidida per les ombres, estilització visual, diàlegs afilats i ambigüitat moral dels personatges i les situacions.

  • icono del ciclo ESTRENES

    del 01 de febrer al 08 de mar de 2018

    ESTRENES

    El cicle que porta a Alacant pel·lícules actuals no estrenades en sales comercials presenta en aquesta ocasió dues obres ben dispars en estil, gènere i procedència: un documental representatiu de la puixança d'aquest format, Hitchcock/Truffaut, que a més pren la pròpia història del cinema com a tema, i La doncella, l'obra més recent d'un dels grans creadors del cinema actual, el coreà Park Chan-Wook, posseïdor d'un estil molt personal i autor de culte. Ambdues constitueixen una bona mostra de la diversitat i la vitalitat de les propostes que queden al marge del circuit d'exhibició comercial, cobert de forma aclaparadora per la producció de Hollywood.

  • icono del ciclo CURTS COMUNITAT VALENCIANA 2017

    01 de mar de 2018

    CURTS COMUNITAT VALENCIANA 2017

    Com tots els anys, l'Institut Valencià de Cultura ha seleccionat deu curtmetratges valencians per al catàleg en DVD del programa 'Curts 2017', un projecte destinat a promocionar i donar a conèixer la producció anual del curtmetratge valencià en festivals nacionals i internacionals, així com en la indústria audiovisual. La sel·lecció inclou tres obres de ficció, que són El vestido, Primeros días i Bienvenido a casa; tres d’animació, amb The Stunt Manual, The Neverending Wall i El invernadero; els documentals Life in Boxes i The Fourth Kingdom, nominat al Goya, a més del documental d’animació Marhaba (Hello). El vestido, The Stunt Manual i The fourth Kingdom són produccions alicantines.

AGENDA DE ACTUALIDAD Y PROGRAMACIÓN

  • Dona't d'alta com usuari
  • Facebook
  • Registre telemàtic
  • Instruccions tramatació Telemàtica
  • Básics Filmoteca 2018
  • Catàleg de la Filmoteca
  • Restauracions IVAC
  • Curts20'17''
  • FestiMapp
  • Imatges per rescatar
  • EFG 1914
  • CulturArts IVAC recupera els teus records
  • Berlanga Film Museum
  • Taller estándares metadata
  • EDCINE

© Copyright 2010. Institut Valencià de Cultura - Generalitat Valenciana. Desarrollado por Grafico.es

Perfil del Contratante | Avís Legal | Contacto | Alta d'usuaris | RSS