1. Estás en:
  2. La Filmoteca / Programació / Cicles

Ciclos programados

 

València

  • icono del ciclo CRIMS I OMBRES: EL CINEMA NEGRE CLÀSSIC

    del 30 de maig de 2017 al 12 de juliol de 2020

    CRIMS I OMBRES: EL CINEMA NEGRE CLÀSSIC

    Amb el títol Crims i ombres, La Filmoteca presenta un àmplia retrospectiva sobre el cinema negre del període clàssic, en el qual es concentren les manifestacions més canòniques del gènere.

  • icono del ciclo L'ALIMENTACIÓ SOSTENIBLE EN EL CINEMA

    del 10 de maig de 2019 al 30 de gener de 2020

    L'ALIMENTACIÓ SOSTENIBLE EN EL CINEMA

    Amb motiu de la futura obertura a València del Centre Mundial per a la Alimentació Urbana Sostenible, programem un cicle de pel·lícules que, des de diversos enfocaments, ens fan més conscients de fins a quin punt la idea que ”allò personal és polític” s'estén també a la nostra manera de comprar, consumir i cuinar el que mengem. Les pel·lícules del cicle parlen de salut, però també de consum responsable, del retorn als cultius autòctons i a la cuina tradicional com a pràctiques respectuoses amb el medi ambient i amb les persones. I ho fan des de punts geogràfics diversos, perquè consumir productes locals és una tendència global en auge enfront de la indústria alimentària majoritària.

  • icono del ciclo LES ARTS A LA FILMOTECA

    del 20 de setembre de 2019 al 10 de maig de 2020

    LES ARTS A LA FILMOTECA

    La Filmoteca inaugura un projecte de col·laboració amb el Palau de les Arts Reina Sofía, en el qual, entre setembre i maig del 2010, projectarà sis pel·lícules, cadascuna de les quals estableix connexions, no sempre evidents i només a vegades argumentals, amb un dels espectacles programats per Les Arts en la temporada 2019-2020.

  • icono del ciclo R. W. FASSBINDER, AMOR I RÀBIA

    del 11 d'octubre de 2019 al 28 de juny de 2020

    R. W. FASSBINDER, AMOR I RÀBIA

    Com cada temporada, La Filmoteca programa un cicle en col·laboració amb Donostia Kultura i la Filmoteca Vasca. En aquesta ocasió, i gràcies també a la Rainer Werner Fassbinder Foundation, presentem una extensa retrospectiva de l'obra del cineasta alemany, un dels autors més lúcids i incisius dels anomenats “nous cinemes” i, en general, de la història del seté art. El present cicle ofereix la possibilitat de (re)descobrir unes pel·lícules que amb freqüència giren al voltant de les relacions de poder i a la discriminació sexual i de classe. Films amb un discurs demolidor que continua plenament vigent, com és el cas de RODOS NOS LLAMAMOS ALI, que interpel·la al públic de l'Europa de hui amb la mateixa força que el va fer en el seu moment.

  • icono del ciclo NOSALTRES, EUROPA

    del 29 de novembre al 29 de desembre de 2019

    NOSALTRES, EUROPA

    Emmarcat dins de la temporada cultural de l’Institut Français d'Espanya, que té per lema “Nosaltres, Europa”, i comissariat pel Festival de Cine Europeo de Sevilla, aquest cicle està compost per sis pel·lícules que conviden a reflexionar sobre el present i el futur del vell continent. Sis títols que aposten per un relat alternatiu per a Europa, obert al diàleg i allunyat dels discursos identitaris i xenòfobs que marquen cada vegada més la política dels països membres de la UE. Aquest relat no pot deixar al marge la realitat de les persones migrants. AMIN i UNE SAISON EN FRANCE s'aproximen a l'existència quotidiana de dos immigrants, afavorint la identificació de l'espectador amb persones que, amb massa freqüència, són víctimes de la indiferència o de la criminalització per part d'autoritats i mitjans de comunicació.

    La temporada cultural "Nosotros, Europa" de l'Institut Français-España compta amb el patrocini de Compañía de Phalsbourg, Orange, Enagas i Accor.

  • icono del ciclo MENUDA FILMO + MENUDA FILMO NADAL

    del 30 de novembre de 2019 al 04 de gener de 2020

    MENUDA FILMO + MENUDA FILMO NADAL

    El primer cap de setmana de desembre, el públic infantil de la Filmoteca podrà gaudir de COLMILLO BLANCO, adaptació de la novel·la de Jack London dirigida pel luxemburgués Alexandre Espigares, guanyador de l'Oscar a millor curt d'animació per Mr. Hublot en 2013.

    El cinema d'animació europeu també està present en MENUDA FILMO NADAL, la programació per a tots els públics de La Filmoteca durant les vacances escolars nadalenques, en la qual podran veure's AMARILLITO i l'última pel·lícula basada en els còmics protagonitzats per ASTÉRIX i els seus irreductibles camarades de la resistència gal·la. Completen la selecció la segona entrega de la franquícia LEGO i dos clàssics que tornen a la gran pantalla. El musical de fantasia EL MAGO DE OZ continua enlluernant a grans i xicotets huitanta anys després de la seua estrena, perquè ningú es resisteix a despertar un dia sobre l’arc de Sant Martí i veure els seus somnis complits. Per la seua banda, LOS GOONIES és una de les pel·lícules d'aventures que va esperonar la imaginació de les xiquetes i xiquets dels huitanta, l'última generació que, com Mikey i la seua colla, jugava al carrer, buscava aventures i es clavava en embolics a lloms d’Orbees i BHs.

  • icono del ciclo MELODIES EXCÈNTRIQUES. L'INSÒLIT MUSICAL EUROPEU

    del 03 de desembre de 2019 al 31 de gener de 2020

    MELODIES EXCÈNTRIQUES. L'INSÒLIT MUSICAL EUROPEU

    Sovint es considera al musical com un gènere eminentment nord-americà, amb l'única excepció de Jacques Demy. I encara que sens dubte Demy va modificar l'esdevenir del gènere, aportant insòlites dosis de creativitat amb títols com Une chambre en ville (inclosa en el cicle que es veurà a La Filmoteca), el mestre francés no està a soles: des de finals dels seixanta, un grup de variats cineastes europeus es van embarcar en trencadores incursions en el musical i, amb l'arribada del segle XXI, el gènere ha resistit fins i tot a l'impacte del videoclip i de Youtube, oferint interpretacions heterodoxes de la mà de nous talents. Des del Festival de Cine Europeo de Sevilla arriba a València una mostra de les joies de la corona d'aqueix corrent acolorit, estimulant i vital que és el musical europeu, cadascun trencant de manera diferent amb la línia establida per Demy o per la clàssiques pel·lícules sobre triomfals bandes de rock o pop, ja siga per la fragmentació de les seues estructures narratives, les seues fusions d'elements de Hollywood amb els de la Nouvelle Vague, les seues corrosives i transgressores radiografies socials, o per les seues originals relectures de mites.

  • icono del ciclo FRANCO PIAVOLI

    del 10 al 20 de desembre de 2019

    FRANCO PIAVOLI

    En col·laboració amb el Festival Internacional de Cine de Gijón, La Filmoteca presenta la primera retrospectiva realitzada a Espanya del singular cinema de l'italià Franco Piavoli. En la seua filmografia rabiosament independent, que abasta cinc dècades i en la qual destaquen EL PLANETA AZUL o VOCES EN EL TIEMPO, Piavoli ha creat un univers propi lloat per cineastes de la talla d’Ermanno Olmi, Bernardo Bertolucci i Andrei Tarkovski. Un univers que parteix d’allò pròxim –quasi totes les seues pel·lícules estan rodades en els paisatges de Pozzolengo, la seua localitat natal–, però acaba transcendint-lo i erigint-se en metàfora de la vida i de les relacions de l'ésser humà amb la natura i els seus cicles. En les seues pel·lícules, les estacions se succeeixen, igual que la joventut succeeix a la infància i a la vellesa li segueix la mort, en un esdevenir inexorable que Piavoli aconsegueix atrapar en un cinema d'observació que fuig de les convencions del cinema narratiu i que esclata en poesia.

  • icono del ciclo LA LLETRA EN LA IMATGE:

    del 11 al 15 de desembre de 2019

    LA LLETRA EN LA IMATGE: "REBECA"

    "Anit vaig somiar que tornava a Manderley...". Tan suggeridora frase obri REBECA, la novel·la amb la qual Daphne du Maurier reinventava la novel·la gòtica en 1938. Són, també, les paraules que pronuncia la veu en off sobre un pla subjectiu que recorre el camí fins a la imponent mansió a l'inici de la pel·lícula homònima. Es tracta del primer film de Hitchcock als Estats Units i un dels més mítics de la seua filmografia. Una ingènua jovençana, una sinistra casa, una majordoma marcant territori i el fantasma de la seua anterior senyora, la presència de la qual impregna cada racó de Manderley, són els vímets amb els quals du Maurier, primer, i Hitchcock, després, van captivar milers de persones.

  • icono del ciclo ESTRENES FILMOTECA:

    14 de desembre de 2019

    ESTRENES FILMOTECA: "BOSCH I MORATA. SEMPRE ELS QUATRE"

    El dissabte 14 estrenem l'últim documental d’Endora Producciones, que aprofundeix en la seua labor de donar a conéixer la biografia de notables personalitats de l'art i la política valencianes, en la línia dels documentals que ha dedicat recentement a Rafael Guastavino i Josep Renau.

  • icono del ciclo FILMOTECA 3D:

    del 20 al 21 de desembre de 2019

    FILMOTECA 3D: "LARGO VIAJE HACIA LA NOCHE"

    La Filmoteca programa la versió 3D de LARGO VIAJE HACIA LA NOCHE, un dels títols més aplaudits del cinema xinés contemporani, que viu un moment d'efervescència creativa. La pel·lícula de Bi Gan només es va poder veure en versió 2D als cinemes valencians; ara la recuperem en 3D, perquè són les possibilitats estètiques d'aquesta tecnologia les que doten de ple sentit a aquest relat marcat per allò oníric.

  • del 16 de gener al 07 de juny de 2020

    BÀSICS FILMOTECA: EL REMAKE

Castelló

  • icono del ciclo NOU CINEMA

    del 14 de setembre al 08 de desembre de 2019

    NOU CINEMA

    La Filmoteca i l'UJI continuen mostrant algunes de les pel·lícules més interessants del panorama actual. Són films que, a causa d'un mercat cinematogràfic que preval un altre tipus d'obres, no troben pantalles a les sales de cinema malgrat la seua qualitat i haver sigut premiades en festivals. La selecció inclou pel·lícules turques, xineses, franceses, espanyoles, documentals, cinema intimista, surrealisme i estètiques i estils diferents. Totes elles tenen una gran personalitat i un marcat caràcter autoral.

  • icono del ciclo EN PANTALLA GRAN: RECORDANT A BERTOLUCCI

    del 21 de setembre al 15 de desembre de 2019

    EN PANTALLA GRAN: RECORDANT A BERTOLUCCI

    Selecció de films de Bernardo Bertolucci, un dels grans noms de la modernitat cinematogràfica, la filmografia del qual va passar de la identitat nacional i el caràcter fortament autoral de les seues primeres pel·lícules, com Partner o El último tango en París, a una globalització progressiva en obres com El último emperador (guanyadora de nou premis Oscar), El cielo protector, Pequeño Buda o Asediada.

  • icono del ciclo TOP MIZOGUCHI

    del 16 d' octubre al 11 de desembre de 2019

    TOP MIZOGUCHI

    Les pel·lícules d’ aquest cicle estan dirigides per Kenji Mizoguchi en els anys 50, l'últim període de la seua brillant carrera. Una dècada en què el cinema japonés va posar el focus en el cinema històric. Mizoguchi no va ser una excepció, com mostren quatre dels títols programats, que es compten entre els millors de la seua filmografia: EL INTENDENTE SANSHO, CUENTOS DE LA LUNA PÁLIDA, LOS AMANTES CRUCIFICADOS (ambientats al Japó feudal) i LA EMPERATRIZ YANG KWEI-FEI, situada a la Xina del segle VIII. D'altra banda, LA MUJER CRUCIFICADA i LA CALLE DE LA VERGÜENZA són dos dels lúcids retrats que Mizoguchi, cineasta que sempre va destacar per prioritzar el protagonisme femení, va realitzar del món de la prostitució i les geishes. El present cicle suposa una oportunitat única per a gaudir d'aquests títols imprescindibles del cinema en noves còpies digitals. En el cas d’EL INTENDENTE SANSHO, CUENTOS DE LA LUNA PÁLIDA i LOS AMANTES CRUCIFICADOS, tres de les seues obres mestres, aquestes còpies són el fruit d'una minuciosa restauració finançada, entre altres institucions, per The Film Foundation, la companyia de conservació fílmica de Martin Scorsese.

Alacant

  • icono del ciclo LES MILLORS PEL·LÍCULES DE 2018

    del 26 de setembre al 12 de desembre de 2019

    LES MILLORS PEL·LÍCULES DE 2018

    Continuem repassant el millor del 2018, amb tres pel·lícules multipremiades i de marcat caràcter autoral, procedents de tres cinematografies diferents (els EUA, Itàlia i el Japó). Encara que molt diferents entre si, coincideixen, no obstant això, a plantejar històries i discursos en torn de la dificultat d'exercir el bé en el món actual. Paul Schrader va sorprendre amb El reverendo, nova volta de rosca a algunes dels seus temes favorits, com el pecat, la redempció i la cerca de Déu. Per la seua part, en Un asunto de familia Kore-eda va tornar a oferir-nos una perspicaç mirada sobre la institució familiar, mentre Alice Rohrwacher va realitzar amb Lazzaro felice una de les obres més sorprenents de l'any.

  • icono del ciclo CLÀSSICS FILMOTECA: INGMAR BERGMAN III

    del 31 d' octubre al 19 de desembre de 2019

    CLÀSSICS FILMOTECA: INGMAR BERGMAN III

    Tercera part del cicle dedicat a Ingmar Bergman amb tres grans obres del anys seixanta, totes elles al voltant de la identitat i la incomunicació. En el pla estétic mostren una enlluernant fotografia en B/N, un marcat treball de depuració visual i certs trets surrealistes.

    “No vull produir una obra d'art en la qual el públic puga asseure's i succionar estèticament… Vull donar-los un colp en l'espina dorsal, cremar la seua indiferència, sobresaltar-los fins a acabar amb la seua autocomplaença.” Ingmar Bergman

    «Bergman tenia una forma molt astuta de fer-nos partícips del que ocorria en pantalla, i això és el que més m’impressiona. Tenia aqueixa saviesa i aqueixa habilitat per presentar-nos temes filosòfics i existencials en un format popular. El seu talent per embolcar-nos en les seues històries era absolutament únic». Lars von Trier.

AGENDA DE ACTUALIDAD Y PROGRAMACIÓN

  • Curts Comunitat Valenciana 2019
  • BÀSICS FILMOTECA 2019
  • Registre telemàtic
  • Instruccions tramitació Telemàtica
  • Restauracions IVAC
  • Imatges per rescatar
  • Catàleg de la Filmoteca
  • FestiMapp
  • EFG 1914
  • CulturArts IVAC recupera els teus records
  • Berlanga Film Museum
  • Taller estándares metadata
  • EDCINE
<
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Audiovisuals i Cinematografia

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Tel. 963 539 300
audiovisual_ivc@gva.es

Nota legal

Contacto express





Acepto las condiciones y la
política de privacidad