1. Estás en:
  2. La Filmoteca / Programació / Cicles

TOT KUBRICK

Finalitzat el cicle dedicat a Ingmar Bergman –precisament, un dels cineastes favorits de Stanley Kubrick–, La Filmoteca inaugura una altra gran retrospectiva que recull totes les pel·lícules del cineasta americà.

KUBRICK SEGONS SCORSESE

Quan Eyes Wide Shut es va estrenar, pocs mesos després de la mort de Stanley Kubrick en 1999, va ser durament incompresa, la qual cosa no era una sorpresa. Si es tira la vista arrere i s'observen les reaccions contemporànies a qualsevol pel·lícula de Kubrick (excepte les primeres), pot comprovar-se que totes van ser malinterpretades. Cinc o sis anys després, arribava la revelació que 2001, Barry Lyndon o El resplandor no s'assemblaven a res anterior o posterior.

Si Kubrick haguera viscut per a veure l'estrena de la seua última pel·lícula, les reaccions hostils l’haurien decebut, òbviament. Però estic segur que no li hauria donat massa importància i hauria passat a una altra cosa. Aqueixa és la sort dels vertaders visionaris, que no troben sentit a treballar de la mateixa manera que els altres. Els artistes com Kubrick tenen ments bastant expansives i dinàmiques per a imaginar el món en moviment, per a comprendre no només on ha estat sinó cap a on va. […]

Veure una pel·lícula de Kubrick és com observar el cim d'una muntanya. Mires cap amunt i et preguntes com algú pot haver pujat tan alt. Hi ha paisatges emocionals, imatges i espais en les seues pel·lícules que tenen un poder inexplicable, una força magnètica que t'atrau lenta i misteriosament: el xiquet muntat en el seu tricicle a través dels corredors interminables de l'hotel en El resplandor; el silenci monumental de l'espai exterior en 2001: Una odisea del espacio; el ritme inhumà de la primera meitat de La chaqueta metàlica, que va augmentant progressivament cap a un desenllaç lògic i violent; la magnificència de l'habitació de guerra en Teléfono rojo, sinistra i còmica alhora; la brutalitat del futur pop en La naranja mecánica; la crua intimitat dels diàlegs entre Tom Cruise i Nicole Kidman en Eyes Wide Shut…

[…] Stanley Kubrick va ser un dels pocs mestres moderns que hem tingut i he vist i estudiat les seues pel·lícules en repetides ocasions al llarg dels anys. Era únic, en el sentit que en cada nova pel·lícula redefinia el mitjà i les seues possibilitats. Però era més que un innovador de les tècniques. Com tots els visionaris, deia la veritat. I no importa el còmodes que creguem sentir-nos amb la veritat; quan estem obligats a mirar-la de front, sempre causa un profund xoc.

MARTIN SCORSESE

 

  • icono de la película

    2001: UNA ODISEA DEL ESPACIO (2001: A SPACE ODYSSEY)

    Stanley Kubrick · EUA, Regne Unit · 1968 · VOSE · Color · 139' · DCP

    Fa milions d'anys, abans de l'aparició de l'"homo sapiens", uns primats descobreixen un monòlit que els condueix a un estadi d'intel·ligència superior. Milions d'anys després, un altre monòlit, [...]

  • icono de la película

    ATRACO PERFECTO (THE KILLING)

    Stanley Kubrick · EUA · 1956 · VOSE · B/N · 85' · 35 mm

    Un delinqüent recentment eixit de la presó reuneix quatre homes per a emprendre l'atracament a l'oficina d'apostes d'un hipòdrom.

    > "Probablement, la pel·lícula de Kubrick més perfecta [...]

  • icono de la película

    SENDEROS DE GLORIA (PATHS OF GLORY)

    Stanley Kubrick · EUA · 1957 · VOSE · B/N · 86' · 35 mm

    Durant la Primera Guerra Mundial, en el front francés, un general llança un atac suïcida contra una posició alemanya. El coronel responsable de les operacions no aconsegueix que els seus soldats [...]

  • icono de la película

    TELÉFONO ROJO ¿VOLAMOS HACIA MOSCÚ? (DR. STRANGELOVE OR HOW I LEARNED TO STOP WORRYING AND LOVE THE BOMB)

    Stanley Kubrick · EUA · 1963 · VOSE · B/N · 94' · 35 mm

    Convençut de l'existència d'un complot comunista destinat a conquistar el planeta enverinant l'aigua, un general nord-americà llança els bombarders nuclears de la seua base contra diversos [...]

  • icono de la película

    ESPARTACO (SPARTACUS)

    Stanley Kubrick · EUA · 1960 · VOSE · Color · 196' · Digital HD

    Espartac, esclau d'origen traci, és conduït a una escola de gladiadors. A punt de concloure la seua preparació, es veu obligat a intervindre en un combat a mort. Després fuig i es posa al [...]

  • icono de la película

    EL BESO DEL ASESINO (KILLER'S KISS)

    Stanley Kubrick · EUA · 1955 · VOSE · B/N · 67' · 35 mm

    Un boxador en hores baixes rescata a una cantant de les lascives garres de l'amo del tuguri en què treballa, un home gelós i sense escrúpols.

    > Intriga i melodrama per a una pel·lícula de [...]

  • icono de la película

    LA NARANJA MECÁNICA (A CLOCKWORK ORANGE)

    Stanley Kubrick · EUA, Regne Unit · 1971 · VOSE · Color · 137' · DCP

    Gran Bretanya, en un futur indeterminat. Alex és un jove molt agressiu que té dues passions: la violència i Beethoven. És el cap de la banda dels drugos, que deixen anar els seus instints més [...]

  • icono de la película

    LOLITA (LOLITA)

    Stanley Kubrick · EUA, Regne Unit · 1962 · VOSE · B/N · 152' · DCP

    Humbert Humbert, un professor madur, lloga una habitació en casa d'una vídua que té una filla adolescent, Lolita, de la qual s'enamora obsessivament. Humbert concep un pervers pla: casar-se amb la [...]

  • BARRY LYNDON (BARRY LYNDON)

    Stanley Kubrick · Regne Unit · 1975 · VOSE · Color · 183' · DCP

    Després de la mort del seu pare, el jove Barry s'enamora de la seua cosina Nora, però ella prefereix al capità Quinn, i els dos homes es baten en duel. Creient haver matat el seu rival, Barry [...]

  • EL RESPLANDOR (THE SHINING)

    Stanley Kubrick · Regne Unit · 1980 · VOSE · Color · 146' · DCP

    Buscant retir, un novel·lista i la seua família accepten treballar com a vigilants d'un gran hotel que roman tancat durant els mesos d'hivern. A poc a poc, l'ambient opressiu del lloc va [...]

  • LA CHAQUETA METÁLICA (FULL METAL JACKET)

    Stanley Kubrick · EUA · 1987 · VOSE · Color · 120' · DCP

    El periple d'un grup de marines de l'exèrcit nord-americà des del seu dur període d'instrucció militar fins a la seua incorporació a files en primera línia de foc durant la guerra de [...]

  • A.I. INTELIGENCIA ARTIFICIAL (ARTIFICIAL INTELLIGENCE: AI)

    Steven Spielberg · EUA · 2001 · VOSE · Color · 146' · DCP

    En un món futur, David és el primer xiquet robot que, a diferència de la resta de màquines, té sentiments. Un treballador de l'empresa que fabrica els robots l'adopta de forma temporal per a [...]

  • KUBRICK: ELS INICIS. CURTS + MIEDO Y DESEO

    1951-1953 · B/N · 117' · Digital HD

AGENDA DE ACTUALIDAD Y PROGRAMACIÓN

  • Curts Comunitat Valenciana 2019
  • BÀSICS FILMOTECA 2019
  • Registre telemàtic
  • Instruccions tramatació Telemàtica
  • Restauracions IVAC
  • Imatges per rescatar
  • Catàleg de la Filmoteca
  • FestiMapp
  • EFG 1914
  • CulturArts IVAC recupera els teus records
  • Berlanga Film Museum
  • Taller estándares metadata
  • EDCINE
<
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Audiovisuals i Cinematografia

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Tel. 963 539 300
audiovisual_ivc@gva.es

Nota legal

Contacto express





Acepto las condiciones y la
política de privacidad